site de prezentare

7 lucruri de luat in calcul pentru creare unui site de prezentare

de | dec. 14, 2022

Fiecare persoana care are o afacere, sau vrea sa isi deschida una, se va gandi prima oara la imaginea online. De ce? Pentru ca fara, online nu prea mai poti supravietui in zilele noastre. Nu mai suntem pe vremea bunicilor sau a parintilor, cand o pancarda mare in fata magazinului fizic si o reclama la stirile de la ora 19:00 ne putea face cunoscuti. Clar, NU! Astazi avem site de prezentare, social media, Reclame Google Ads! Clar, asta daca vrei sa iti faci cunoscuta afacerea si sa iti atragi clientii intr-un timp scurt.

Conform Siteefy, exista in prezent (sau mai bine zis in momentul crearii acestui articol) aproape 200 de milioane de site-uri active, iar cand ne gandim ca la fiecare ora se creaza peste 10 000 de site-uri noi, ar trebui sa ne gandim: Cum va fi site-ul meu mai deosebit decat cele existente? Ranspunsul e simplu! Nici un vizitator nu va accesa mai mult de 5-6 site-uri din categoria pe care o cauta. De aceea, o data accesat al tau, va trebui sa si ramana, sa citeasca informatiile oferite si sa acceseze formularul de contact sau numarul de telefon expus. Intr-un cuvant, Sa converteasca!

Pentru a ajunge in acel punct, inainte de crearea site–ului tau de prezentare, trebuie tinut cont de mai multe astecte:

1. Design-ul si performanta unui site de prezentare

Cauti, analizezi, verifici concurenta, te gandesti cum sa dai impresia ca site-ul tau de prezentare lanseaza o racheta spatiala pe Marte. GRESIT! Un site de prezentare trebuie sa fie curat, citibil, la obiect, fara zone de umplere care pot plictisi vizitatorul. Nu trebuie sa ai un model anume. Daca vrei sa fii peste concurenta, de ce te inspiri de la ei? Vrei sa fii ca ei? Sigur nu ii vei depasi. Vrei sa fii inaintea lor? Inchide toate paginile competitorilor, aseaza-te pe un scaun si gandeste din punctul de vedere al unui vizitator. Ce cauti pentru ca sa ramai pe acel site? Iar rezultatele o sa apara.

Vorbeste cu programatorul, lasa-l sa iti dea idei, dar sub nici o forma nu te lasa influentat sa cumperi teme WordPress de 30 usd. Clar nu. Majoritatea nu sunt optimizate sau ofera mult mai multe module decat ai nevoie, iar asta doar iti va ingreuna site-ul. De asemenea, trebuie sa platesti valoarea temei anual, altfel nu vei mai avea acces la update-uri iar site-ul tau va ajunge sa nu mai functioneze cum trebuie.

Am preluat numeroase site-uri de la clienti, site-uri de prezentare de 5-7 pagini, iar dupa ce ne-am logat in panoul de administrare, avea inclusiv modulul de magazin online. Asta inseamna ca defapt in interiorul site-ului exista pagina de cos de cumparaturi, de checkout, de cont client etc, indexate bineinteles de Google, iar site-ul clientului nu avea nimic de a face cu vanzarea online.

Cum se intampla acest lucru? E simplu. Amatori web ce cumpara teme WordPress, pentru crearea unui site de prezentare. De mentionat, nu orice prestator de servicii web este si programator. Oricine poate cumpara o tema WordPress, o instaleaza complet si schimba textele, imaginile si … site-ul e gata.

Cat va costa? 1000 – 1500 de lei, Investitie: 250 lei, Profit: 750 lei. Implementare in 2 zile maxim… Rezultate pe viitor? Abtinere totala… Modelul suprem ASA NU!

2. Costul site-ului

Tine minte cel mai important aspect din industria IT: Programatorul niciodata nu iese in pierdere. De ce zic asta? Daca iti ofera un pachet de 500 de euro pentru construirea unui site de prezentare, iti explica  ce presupune si ce iti poate implementa, iar tu incerci sa negociezi la o suma mai mica, ei bine ai plecat deja pe un drum gresit. Daca vei obtine o oferta mai buna in urma negocierii, sa fii sigur ca nu vei mai primi aceleasi beneficii din prima oferta. Pe premiza „primesti ce platesti”, nu este recomandat sa negociezi un produs virtual care se „scrie” la comanda. Calitatea codului sursa e direct proportionala cu pretul oferit. Desi un site de prezentare poate arata la fel, atat la 350 de euro, cat si la 500 de euro, te asigur in pe partea de backend si optimizare, lucrurile nu stau la fel.

In acelasi timp, daca vei negocia un pret mai mic, iar mai tarziu nu vei avea rezultatele dorite, nu te poti duce la programator sa ii ceri explicatii de ce si cum, avand in vedere ca nu ai platit pachetul complet. Gaseste o firma de IT, studiaza bine, accepta ofera si tine cont de recomandari. Nu ai cum sa gresesti. Chiar daca suntem noi prestatorii sau alta firma, recomandarile noastre sunt aceleasi.

3. Structura unui site de prezentare

Simplu, sau mai bine zis simpla. Un site de prezentare, asa cum spune si numele, iti prezinta serviciile sau produsele. Asadar, ai o pagina principala, unde afisezi un rezumat al intregului site. Cine sunteti, ce faceti, ce oferiti. Fiecare sectiune sa faca trimitere in interiorul site-ului, si nu ma refer la meniu. Asa Google poate recunoaste mai bine schema XML a site-ului web.

Pagina de produse si/sau servicii la unui site de prezentare. Un lucru foarte important. Ai 5 servicii, nu le enumera doar, scrie despre fiecare in parte, ce presupun, cum se realizeaza, orice text e binevenit, adauga poze, o galerie frumoasa cu poze reale, nu le copia de la competitori. De ce nu? Vezi Punctul 1.

Pagina de contact.

Daca reusesti sa tii utilizatorul pe site, atunci structura e una bine realizata. Nu il complica, un site de prezentare bine structurat iti va tine utilizatorii cat mai mult, iar in cele din urma, iti va face conversie.

4. User experience

Experiența utilizatorului (UX) este modul în care un utilizator interacționează și experimentează un produs, sistem sau serviciu (nin cazul nostru, cum va interactiona accesand un site de prezentare). Include percepțiile unei persoane despre utilitate, ușurință în utilizare și eficiență. Îmbunătățirea experienței utilizatorului este importantă pentru majoritatea companiilor, designerilor și creatorilor atunci când creează și rafinează produse, deoarece experiența negativă a utilizatorului poate diminua utilizarea produsului și, prin urmare, orice impact pozitiv dorit; dimpotrivă, proiectarea către profitabilitate este adesea în conflict cu obiectivele etice ale experienței utilizatorului și chiar provoacă prejudicii.

Mai pe intelesul tuturor, Experienta utilizatorului sau UX ne poate aduce informatii despre cum site-ul de prezentare este perceput de catre utilizator. Daca timpul petrecut de vizitatori este unul scurt, si acest lucru se tot repeta, atunci site-ul necesita o atentie marita. De aceea, cum spuneam si mai sus, un site trebuie sa aiba o structura usoara de navigat si inteles, astfel utilizatorul nu va mai iesi din pagina web, va petrece mai mult timp pentru documentare si in final va converti.

5. Optimizare SEO

Cel mai important pas dupa crearea unui site web. Fara o optimizare SEO, atunci site-ul tau va ramane anonim, sau mai pe inteles, departe in topul Google. Un site de prezentare, pentru a-ti oferi rezultatele dorite, este necesar sa ocupe o pozitie bune in topul cautarilor Google. Partea de optimizare SEO este o parte destul de mare de discutat si analizat, iar un SEO corect ar trebui executat de catre o persoana cu experienta vasta. De la o optimizare buna la penalizarea site-ului este doar un pas, de aceea este necesara multa atentie atunci cand se face optimizarea.

Foarte important, Repetarea la nesfarsit a cuvintelor cheie, fara o logica anume, poate duce la penalizarea site-ului. Nu va grabiti sa implementati SEO de unul singur, fara consultanta unui expert. Sunt foarte multe aspecte de luat in calcul.

6. Intretinerea site-ului de prezentare

O alta parte foarte importanta. De ce este nevoie de intretinere? WordPress-ul precum si modulele folosite necesita intretinere, adica update-uri la zi. Un site care nu este la zi devine vulnerabil, poate fi virusat, iar un site vulnerabil si virusat va disparea din Google.

Echipa noastra foloseste cron job-uri pentru a verifica zilnic daca un site web are nevoie de update-uri sau nu. Iar in urma executarii update-urilor site-ul este verificat sa functioneze curect. Astfel, riscul de a fi infectat scade la 0. De asemeni, un antivirus este necesat pentru fiecare site, sa ruleze non-stop si sa anunte administratorul de orice atac sau modificare de fisier sursa.

7. Articole referitoare la activitatea ta 

O buna tactica de SEO este scrierea de articole, bineinteles, cu legatura la produsele si serviciile tale. Un articol, de regula contine mult mai mult continut decat o pagina a serviciului in cauza, de aceea si optimizarea se poate face mai bine. De mult ori, articolul poate ranka mai bine decat pagina de servicii, de aceea se recomanda ca articolul sa contina link-uri interne catre pagina de servicii sau produse. Astfel se poate facilita accesarea paginii dorite in site-ul dumneavoastra.

Foarte important: NU COPIATI CONTINUT DE PE ALT SITE DE PREZENTARE! Acest lucru poate duce doar la penalizarea site-ului. Si nici nu este recomandat. De ce sa copiezi de pe un site care sta foarte bine pe Google? Vrei sa fii sub el, sau vrei sa il depasesti? Creaza un cotinut original, foloseste covuntele cheie dorite in toate tipurile de font, Paragrah, H1,2,3 .. 5. Foloseste un plugin de SEO, cum ar fi Rank Math pentru a verifica continutul scris. Creaza schema de Markup si trimite apoi link-ul articolului la Google Search Console pentru indexare. Si ai rabdare, rezultatele vor aparea negresit.

Cam atat, dragii mei, astea sunt cele 7 sfaturi de care sa tii cont pentru ca un site de prezentare sa se mentina intr-o pozitie de top pe termen nelimitat.

Creare Site web de prezentare – livrat la cheie cu domeniu .ro, găzduire web VPS de mare viteză și GDPR inclus. Din 2017, Blusoft a...
Un site de comerț electronic sau un magazin online Wordpress cu drepturi depline, care va automatiza procesele de afaceri online şi va îmbunătăti loialitatea clienţilor....
Vrei sa incepi un proiect in Media/Mass-Media? Esti un jurnalist freelancer si ai nevoie de un site web pentru a putea incepe sa iti publici...
Proiect imobiliar nou? Te ajutam sa vinzi rapid! Ca si investitor, trebui sa stii ca imaginea online conteaza foarte mult. Stim cat este de obositor...
Suntem specializati in design grafic – identitate vizuala / branding (logo, bannere, fly-ere, machete publicitare, carti de vizita, cd de prezentare, mapa de prezentare, catalog,...
Oferta de realizare website, magazin virtual si promovare online StartUp Nation. BluSoft oferă servicii web complete, găzduire, optimizare SEO si promovar, cu plata prin mecanismul cerere de plată,...
Magazin online complet la super pret. Doar 249 Euro pentru afacerea ta de comert online. Vei beneficia de un design modern, responsive, cu multiple integrari:...